søndag den 5. oktober 2014

Sunde banan muffins.

Hejsa dejlige læsere. Jeg har haft en virkelig produktiv søndag, hvor jeg har nået en masse og dagen er slet ikke slut i nu! En af tingene som jeg fik lavet, var disse virkelig lækre banan muffins. I morgen starter 3 hårde dage for mig i gymnasiet, hvor vi kun skal skrive på vores dansk historie opgave og den skal afleveres på onsdag. Jeg havde derfor snakket med min gode veninde Emma om jeg ikke skulle tage noget lækkert med, og så var jeg igang med søgningen. Opskriften er fundet på instagram og jeg synes den er super nem, og så smager de virkelig godt! Hvis i vil se hvordan man laver dem og hvad der er i, så rul ned og læs med. (: 

Ingredienser: 
2 bananer (ca. 220g)
2 æg. 
1 dl fintvalset havregryn. 
1 dl hakkede mandler (Jeg havde ikke mandler, men brugte i stedet hasselnød) 
25 g mørk chokolade. 
1 tsk vanijlepulver/vanijlesukker. 
0.5 tsk bagepulver. 

Fremgangsmåde:
Alt blandes sammen med en elpisker (mos bananen inden). Kom massen i en brødform hvis du vil lave banankage, eller i muffinsformer hvis de skal laves som muffins. Så skal de ind i en forvarmet ovn på 180 grader. Hvis det er en banankage skal den have ca 20 minutter og hvis det er muffins så skal de have ca 15 min. 

Det er alt hvad der skal til for at få nogle super lækre kager, og skriv endelig hvis i vil have flere sunde opskrifter på bloggen. Så har jeg ikke andet end at sige god bagelyst! (: 
Kys Nicoline. 

4 kommentarer:

  1. De skal prøves! Ser vildt lækre ud!! <3 <3

    SvarSlet
  2. Det lyder og ser super godt ud!

    knus
    behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, og de er bestemt også fantastiske og super lette! :-)

      Slet

Tak for dine søde ord, det varmer altid! :)
Jeg læser alle kommentar igennem, og lover at svare så mange jeg kan. :)